Economist specialist
- Societatea Națională NUCLEARELECTRICA S.A. recrutează personal în vederea ocupării postului de Economist specialist din cadrul Directiei Financiara – Serviciului Control Financiar Preventiv.
- Profilul postului:
Locul de muncă: Sediul Central SNN București
Durata contractului: Nedeterminată
Durata muncii: Normă întreagă 8 ore/ zi
Posturi vacante: 1
- studii superioare în domeniul economic de lungă durată finalizate cu diplomă de licență;
- vechimea: minim 10 ani în domeniul financiar-contabil si comercial (achiziții), precum si experiență în activitati de controlling și verificare documente primare;
- cunoștinte privind normele și reglementările în domeniul domeniul financiar-contabil, achiziții, controlul financiar preventiv și resurse umane;
- cunoștințe limbi străine: engleza – nivel mediu;
- cunoștințe digitale: MS Office (Word, Excel, Outlook) – nivel avansat;
- alte cerințe specifice postului:
- capaciate mare de analiză și sinteză;
- cerințe care constituie avantaje:
- titlurile profesionale dobândite și experiență în utilizarea aplicației informatice de tip ERP-SVAP.
- Fișa Postului (responsabilități, atribuții și sarcini ale postului):
- Verifică respectarea condițiilor de legalitate și regularitate în ceea ce privește operațiunile din cadrul societății care sunt supuse vizei de control financiar preventiv conform deciziei și procedurii interne (contracte, acte adiționale, strategii de contractare, autorizații de plată, dispoziții de plată, referate, decizii, deconturi etc.);
- Verifică respectarea limitelor și competențelor de autorizare a diverselor proiecte de operațiuni (achiziția de bunuri, servicii, sponsorizări, redevențe, chirii, vânzări, salarii, avansuri și decontari, protocol, mijloace fixe, etc), conform prevederilor actului constitutiv și a procedurilor interne;
- Verifică respectarea și încadrarea operațiunilor efectuate la nivel SNN, în limitele și destinația stabilită prin BVC anual, precum si prin PAAS-ul aprobat conform prevederilor procedurii privind controlul financiar preventiv;
- Acorda viza (sau respinge viza) de control financiar preventiv conform prevederilor procedurii privind controlul financiar preventiv;
- Înscrie operațiunile pentru care se acordă viza de control financiar în registrul electronic privind controlul financiar preventiv;
- Participă la misiuni de control intern și conformitate dispuse în domeniul financiar contabil;
- Urmărește și controlează punerea în aplicarea politicilor contabile;
- Răspunde de rezolvarea operativă a corespondenței repartizate;
- Se asigură că a înteles ce i s-a transmis și informează superiorul direct, asupra îndeplinirii sarcinii. Informarea trebuie să corespundă intru totul realității. De asemenea, toate informatiile ce se transmit trebuie sa fie exacte si transmise la termenele stabilite sau in timp util;
- Ia măsuri pentru asigurarea condițiilor corespunzatoare de securitate și sănătate în muncă precum și pentru respectarea reglementarilor legale pe aceasta linie;
- Are obligația să preia informarea de la șeful direct asupra riscurilor la care poate fi expus la locul de muncă, precum și asupra măsurilor de prevenire și protecție corespunzatoare, inclusiv acordarea primului ajutor, prevenirea și stingerea incendiilor si evacuarea personalului;
- Are responsabilitatea controlului, urmăririi și mentinerii conduitei și disciplinei în muncă, precum și a respectării tuturor reglementărilor legale, a procedurilor unității aplicabile pe linie de securitate și sănătate în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor, protecție fizica a tuturor bunurilor si informatiilor clasificate.
- Data limită de depunere a dosarelor de candidatură este 13.10.2025 ora 12:00.
După expirarea termenului de depunere a dosarelor de candidatură, membrii comisiei de examinare vor analiza conținutul dosarelor candidaților înscriși, verificând îndeplinirea condițiilor de profil, pe baza documentelor prezentate (cererea de înscriere, Curriculum Vitae și declarația GDPR) și vor aproba totodată și candidaturile care îndeplinesc cerințele cumulativ.
Dosarul candidatului pentru înscrierea în procesul de selecție va conține:
- Cerere de înscriere – Formular COD AD-122C – Anexa C,
- Curriculum Vitae, in limba romana,
- Formular GDPR – Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa P
- Probele de evaluare, constau in :
- Evaluarea dosarelor candidaților (probă eliminatorie): analiza informațiilor cuprinse în CV-ul fiecărui candidat, fiind urmărită îndeplinirea cumulativă a cerințelor menționate în anunțul de recrutare. Candidații care vor îndeplini cumulativ cerințele de ocuparea postului vor fi selectați pentru a susține următoarea etapă a procesului de selecție și recrutare.
- Proba Interviul profesional (probă obligatorie), se va desfășura în data de 16.10.2025 la sediul societății. Proba constă în aplicarea unui set de întrebări vizând experiența profesională, realizarile profesionale anterioare, cunoștințele specifice profilului postului pentru care aplică, abilitățile necesare ocupării postului. Notarea candidatilor se va face prin consensul membrilor comisiei care vor acorda note pe o scară de la 1 la 10.
- Proba scrisă (probă obligatorie) – se va desfășura în data de 17.10.2025 la sediul societății. Proba constă în aplicarea unui set de întrebări vizând cunoștințele teoretice necesare indeplinirii sarcinilor din fișa postului. Notarea candidatilor se va face prin consensul membrilor comisiei care vor acorda note pe o scară de la 1 la 10.
Nota finală va fi calculata ca media aritmetică a notelor obtinute de fiecare candidat participant la cele două probe: proba interviul profesional si Proba scrisă.
În urma susținerii probelor de concurs va fi declarat admis candidatul care a obținut cel mai mare punctaj final, dar nu mai puțin de nota 7:00.
La finalizarea procesului de selecție și recrutare, candidaților care s-au inscris in vederea participarii la concurs, li se va comunica prin e-mail la adresa menționată în CV, rezultatul obținut, respectiv „Admis” sau „Respins”.
Notă:
Comisia de examinare poate hotărî asupra modificării datelor de susținere a uneia sau mai multe probe menționate în anunț. În acest caz, candidații vor fi înștiințați prin adresa de e-mail menționată în CV, asupra modificarilor de mai sus, precum si a datelor revizuite de sustinere a probei/probelor.
După fiecare etapa din concurs, candidații vor fi înștiințați prin e-mail la adresa menționată în CV, asupra datei, orei și locul desfășurării probei la care sunt programați să participe.
- Alte informații
Bibliografie:
- OG nr. 119/1999 – privind controlul intern si controlul financiar preventiv;
- Ordinul nr. 923/2014 – pentru aprobarea Normeor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv;
- Legea contabilitatii nr. 82/1991 republicata, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata;
- HG nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal;
- HG nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu completarile si modificarile ulterioare;
- HG nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituţiilor publice pe perioada delegării şi detașării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului;
- OMFP nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu completarile si modificarile ulterioare; 11. OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
- OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.;
- Legea nr. 82/1991 a contabilității – Republicare
- Date de contact: telefon 021/2038200, e-mail office@nuclearelectrica.ro.
- Cerere de înscriere – Formular COD AD-122C – Anexa C
- Formular GDPR – Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa P
Notă:
(1) Sunt acceptate in vederea admiterii la concursul pentru ocuparea postului de Economist specialist din cadrul Directiei Financiara – Serviciului Control Financiar Preventiv, numai dosarele de candidatură care corespund tuturor cerințelor din anunțul de recrutare și conțin toate formularele solicitate. Dosarele de candidatură se depun personal la sediul unitatii SNN Bd. Iancu de Hunedoara, nr. 48, București, Sector 1, prin poștă sau prin e-mail la adresa office@nuclearelectrica.ro, cu mențiunea / subiectul “Către Direcția Strategie Resurse Umane” si numele postului pentru care aplicați.
(2) Contestațiile se pot depune în prima zi lucrătoare, de la comunicarea răspunsurilor către candidați pana la ora 16:00.